loading...
انـ اسکین مرجع قالب های رایگان | کدهای زیباسازی وبلاگ | آموزش های سئو و زبان های برنامه نویسی | ابزارهای وبمستر | سیستم های مدیریت محتوا
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 821 پنجشنبه 27 مرداد 1390 نظرات (0)

 

اصول طراحی صفحات وب

طراحی سایتهای صنعتی

چگونه یک مشتری جنس مورد نظر خود را شناسایی و ردیابی میکند، و احتمالا پیشنهادات خوبی را برای فروش بر روی صفحه وب ارائه میدهد؟ این مبارزه طلبی طراحی صفحات تجاری وب میباشد
بیشترین تولید کنندگان صنعتی با جدیت به سمت مشتریانشان جهت گیری کرده و صفحات طراحی شده برای کمپانیهای صنعتی، میبایست تعصبات مشتری گرایانه قوی داشته باشند.



گرایش به مشتری در روشی که صفحات صنعتی، مشتری را چه از لحاظ تصویری و چه از لحاظ تعاملی درگیر میکنند، دیده میشود. صفحات صنعتی غالبا معمولیتر از صفحات دیگر به نظر میدهند.
صفحات صنعتی در کل دارای سه عنصر میباشند
خصوصیات محصول: هر مشتری میبایست بتواند یک محصول خاص را از میان مجموعه ای از محصولات مشخص کند. این کار میتواند به صورت تصویری، با استفاده از یک لیست انتخابی یا با استفاده از یک برنامه جستجو انجام شود.

مشخصات محصول: بیشتر محصولات صنعتی همراه با اطلاعاتی عرضه میشوند که صفحه مشخصات نامیده میشود یک صفحه مشخصات ترکیبی از متن، تصویر و توصیفاتی در مورد کارایی محصول در یک ورق کاغذ میباشد. خصوصیات کارایی یا تصویر توصیف کننده ساختار کالا، اغلب عامل فروش یک محصول میباشند.
البته با توجه به قابلیتهای وب، ایجاد صفحه مشخصات کالا در وب به روش سنتی، محدود کننده به نظر میرسد. مشخصات کارایی کالا میتواند به صورت سه بعدی و همراه با حرکت ایجاد شود، همچنین خود محصول در حال انجام عمل، قابل نمایش باشد.

ارتباط با مشتری: ‏‏‏کارتهای جالبی را که در آنها از شما سئوال میشود «آیا مایلید که نمایندگی سرویسهای مشتری در مورد کالایی خاص با شما تماس بگیرد؟» را بخاطر بیاورید. با استفاده از وب سئوالات تقریبا پس از پرسیده شدن جواب داده خواهند شد.

طراحی صفحات خرده فروشی

صفحات خرده فروشی کاملا با صفحات صنعتی متفاوت است چرا که در مورد محصولات خرده فروشی، انتقال اطلاعات تکنیکی چندان مورد توجه نمیباشد. بهر حال چیزی که در این نوع صفحات دارای اهمیت بسیار است، تطابق تصاویر با اصل میباشد. 

در این نوع طراحی باید مسائل زیر را در نظر گرفت:
خصوصیات تصویری و سازمانی فروشندگی خرده فروشیهای موفق چیست؟
اجزا ساختاری خرده فروشی چیست؟
از چه خصوصیات وب میتوان به گونه ای موثر در طراحی صفحات خرده فروشی سود جست؟

صفحات تجاری

صفحاتی که برای مخاطبین تجاری طراحی میشوند با صفحات خرده فروشی و صنعتی تفاوت دارند. به خاطر داشته باشید که هر شرکت دارای زندگی و یک شخصیت وجودی در زمینه محصولات ویژه یا عملیات فروش خاصی میباشد. یک شرکت تلاش زیادی را صرف به تصویر کشیدن یک نمای حساب شده از خود میکند. این تلاش ممکن است شامل اسم،ارم شرکت،رسم الخطی که در مکاتبات شرکت استفاده میشود. رنگهای مورد استفاده و اینکه دقیقا چه اسامی برای معرفی محصولاتشان میکنند، باشد.
یک صفحه تجاری میبایست منعکس کننده فرهنگ ان شرکت باشد. این بدان معنی است که صفحات وب یک بانک، اساسا با صفحات وب یک تولید کننده اسباب بازی متفاوت است.

قطعات اصلی پازل صفحه وب تجاری شامل اجزا زیر میباشد
نام شرکت رسما چگونه استفاده میشود؟ ایا به طور کامل نوشته میشود یا مخفف؟ ایا نام، یک نام تجاری ثبت شده است؟ 
ایا نام شرکت تحت قانون حق تکثیر میباشد؟
ایا نام شرکت همان آرم شرکت است. یا یک طرح گرافیکی جداگانه میباشد؟ اندازه، مکان و جهت رسمی ان چگونه است؟
ایا یک ارم تجاری یا یک نشان سازمانی است؟
ایا اسامی محصولات، اسامی تجاری طراحی شده به شکل خاص میباشند؟
ایا این نوع اسامی با قلم،وزن و تاکید متفاوتی نمایش داده میشوند؟
آیا رسم الخط رسمی، برای بدنه اصلی مکاتبات وجود دارد؟
ایا متن ترازبندی شده است یا دارای برامدگی و فرورفتگی است؟
آیا اصلا رنگهای رسمی برای شرکت وجود دارد؟ 
ایا یک سلسله مراتب برای مکاتبات در شرکت وجود دارد؟
شما چگونه میتوانید سئوالات و تقاضاهایتان را به قسمتهای مختلف ابلاغ کنید؟

 موسسات آموزشی

موسسات آموزشی دارای اولین و بیشترین نشریات وب میباشند و همگی با مشگل ساختاری یکسانی مواجهند. کالجها و دانشگاهها، بیش از حد معمول ساخت یافته اند یا به عبارتی قسمت بندی شده به بخشهای مختلف میباشند، بنابراین صفحات وب میبایست حس مجازی تصویری از ارتباطات ساختاری داخل یک موسسه ارائه دهند بگونه ای که حس قدم زدن در آن موسسه در بیننده القا شود.

جنبه یکسان صفحات آموزشی، ترتیب عملیات داخل موسسات میباشد. این مسئله در تضاد کامل با صفحات تولید کنندگان و فروشندگان جز میباشد. ترمهای مدارس همیشه مدت ثابتی دارند. تاریخ شروع و خاتمه از قبل دقیقا مشخص شده اند تقاضانامه و عملیات ورود به موسسه همگی استاندارد شده میباشند. گذراندن کل دوره تحصیلی اجباری است و معمولا میبایست تحت مجموعه ای از مراحل مشخص گذرانده شوند. کارنامها مقدار پیشرفت محصل را مشخص میکنند. دانش اموزان براساس پیشرفتشان طبقه بندی میشوند، در حقیقت بر اساس وضعیت قبولی هر مقطع طبقه بندی میشوند، این صفحات به دلیل کمبود آزادی عمل طراح، جز مشگل ترین صفحات از لحاظ طراحی میباشد

صفحات مربوط به سرگرمی

در مقابل صفحات تجاری، صفحات مربوط به سرگرمیها قرار دارند. درست است که در اینجا هم ممکن است برخی محدودیتهای تجاری اعمال شوند(سونی، دیسنی و غیره )ولی این صفحات در معمولیترین و مورد قبولترین شکلشان دارای کمترین محدودیتهای طراحی بوده و آزادی عمل زیادی برای طراح وجود دارد. مشتریان سرگرمیها اغلب جز بی ثباترین و مشگلترین مشتریان برای شناسایی و ردیابی میباشند. موضوعی که در سال گذشته مورد توجه ترین موضوعات بوده ممکن است دیگر موردتوجه نباشد.

صفحات وب سرگرمی دارای خصوصیات زیر میباشد؛
کمترین ساختارو عمل-عکس العمل بیشتر
اعتماد بیشتر به تصویر نسبت به اطلاعات نوشتاری
استفاده بیشتر از منابعی که مشتریان بالقوه این نوع صفحات وب مجبور به یادگیری آن هستند.
انجام محاسبات سطح بالا به منظور بهبود سرعت پردازنده، عمق نمایش و پهنای باند شبکه.
حداقل در حال حاضر، کمبود مهمی که در مورد صفحات سرگرمی وجود دارد تفاوت کلی بین شمایل صفحات وب با شکل واقعی سرگرمی واقعی مورد توجهشان مثل فیلم، کتاب، بازی، ضبط صوت، کنسرت و نمایش زنده و چیزهای دیگر را با صفحات وب مقایسه کنند، به سادگی به عدم واقعگرایی صفحات وب نسبت به رسانه اصلی پی میبرند. برای موفقیت صفحات سرگرمی وب
یا باید واقعگرایانه صفحات وب با وسایل موجود در زندگی منطق شود و یا صفحات سرگرمی وبی طراحی شود که هیچ مرجعی در 
دنیای واقعی برای مقایسه نداشته باشند

وب دنیاى ورود به اینترنت

وب
وب با یک مجموعه مشخصات و پروتکل مخصوص تعریف شده است. تولید کننده هاى نرم افزار از این مشخصات براى ساخت و اجراى مرورگرهاى web و برنامه هاى رایانه سرویس دهنده یا server در شبکه هاى وب استفاده مى کنند. تاثیر متقابل بین مرورگرهاى وب و رایانه هاى سرویس دهنده شبکه هاى وب توسط HTTP تعریف شده است. مرورگرهاى وب پیغام ها را با استفاده از این پروتکل به رایانه سرویس دهنده شبکه هاى وب ارسال مى کنند.

این به معناى درخواست اطلاعات است. قراردادهاى آدرس دهى قدیمى اینترنت، براى تعیین رایانه هاى متصل شده به شبکه خاصى است. نام رایانه هاى داراى IP مستقل متصل به اینترنت و آدرس ها هر دو استفاده مى شوند. لیکن این روش کار را مشکل مى سازد، به نحوى که نیاز بود کاربران اینترنت از طریق کشوها و پرونده هاى سیستم هاى عامل، کار جست وجو را دنبال کنند. پروتکل URL محل منابع (پرونده ها، مستندات یا حتى بخشى از یک سند) را در گستره وب تعیین کرده و به آن دسترسى پیدا مى کند. مرورگرهاى وب با استفاده از URL در HTTP تقاضاهایى را به رایانه هاى سرویس دهنده شبکه هاى دوردست ارسال مى کنند. آنها تقاضاى اطلاعات را دقیقاً با شبکه اى که منابع در آن وجود دارد ارسال مى نمایند. اطلاعات منتقل شده از مراکز شبکه ها به مرورگرهاى وب وارد شده و به همان شیوه اى که در شبکه مبدا وجود دارند، نمایش داده مى شوند. اجزاى مختلف صفحات وب براى کارهاى مختلف با استفاده از HTM2 ساخته مى شوند. مهمترین کار این قطعات، ارتباط متن یا تصویر با سایر بخش هاى همان صفحه، صفحات دیگر یا منابع دیگر است. این ارتباط ممکن است با منابع روى شبکه هاى دیگر متصل به اینترنت باشد.

تمام اطلاعاتى که کاربران اینترنت جست وجو مى کنند در فرمت HTML نیست، بلکه بانک هاى اطلاعاتى بزرگ، از دیگر منابع مهمى هستند که در اینترنت قابل دسترس هستند. خصوصاً زمانى بهتر عمل مى شود که این منابع با فرمت اصلى باشند. CGI مکانیزمى براى نمایش و کار با اطلاعاتى است که با فرمت هاى غیر از وب هستند. با این شیوه، منابع مهم با فرمت بانک هاى اطلاعاتى را از طریق وب مى توان در اختیار دیگران قرار داد. البته جمع آورى اطلاعات از این نوع منابع با هدف مبادلات تجارى از طریق وب کاملاً حساس و فنى است. تنها طراحى فرم ها براى جمع آورى اطلاعات از طریق وب کافى نیست.

بلکه مکانیسم هاى خارج از رایانه سرویس دهنده شبکه (Server) نیاز است تا آن اطلاعات را پردازش کند. CGI یک ارتباط بین Webserver و بقیه فرآیند تجارى برقرار مى کند. در پایان، پروتکل هاى حفاظت و ایمنى مناسب در وب شامل SSL و S-HTTP است. لازم به توضیح است که این پروتکل ها، ایمنى و حفاظت لازم را روى پروتکل هاى موجود بین مرورگرهاى وب و رایانه هاى سرویس دهنده وب که آنها را پشتیبانى مى کنند ایجاد مى کنند.

با توجه به سادگى کار و ظاهر کاملاً گرافیکى، وب محیطى بسیار مناسب براى تجارت است. مهمترین مانع تجارى کردن اینترنت، حمایت سازمان هاى دولتى براى اهداف فقط تحقیقاتى تا سال ۱۹۹۰ بود. پس از آن کمک هاى مالى دولت قطع شد و دیگر تجدید نشد. موانع دیگر از قبیل صنعت نفوذ بازار و نبود مکانیسم هاى لازم براى ایمنى و حفاظت به سرعت کمرنگ شدند و مشتریان و بازرگانان به اینترنت هجوم آوردند و صاحبان تکنولوژى و علوم رایانه و ارتباطات تمام تلاش خود را در رفع مشکلات حفاظت و ایمنى در اینترنت صرف کردند. مشترى به سادگى وارد سایت وب متعلق به شرکت ها مى شود و اطلاعات آن شرکت و محصولات آن را مطالعه مى کند. اگر فروشنده موفقى باشد با نفوذ در تصمیم گیرى مشترى و جلب اعتماد وى، یک سفارش کالا مى سازد. به این ترتیب، مشترى فرم سفارش خرید را تکمیل مى کند. شیوه اى که فروشنده اطلاعات را عرضه مى کند، چه در شبکه و چه در خارج از شبکه، سطح اعتماد مشترى را تعیین مى کند. محتویات صفحه وب، شامل محصولات و توضیحات و قیمت و نحوه توزیع، مشترى را در تصمیم گیرى کمک مى کند.

بقیه کارها بر عهده وب است. اما ممکن است به سازوکارهاى دیگرى هم نیاز باشد. براى مثال، خرید کالایى الکترونیکى مانند مقاله علمى، تماماً مى تواند با وب انجام گیرد. خریدار مقاله موردنظر را انتخاب و شماره کارت اعتبارى خود را وارد مى کند و خدمات رسان وب آن را به رایانه شخص تقاضادهنده منتقل مى کند. براى تجارت در سطح وب به نکاتى بیش از ایمنى انتقال نیاز است. به مکانیسم هاى پردازش کامل فروش نیاز است. این مکانیسم ها شامل جمع آورى اطلاعات فروش از طریق وب، انتقال اطلاعات به سیستم هاى مناسب در سازمان فروشنده یا خارج از سازمان (به شرکت هایى که خدمات تایید کارت اعتبارى را برعهده دارند) هستند.در سند مقدمه CERN یک ارتباط فرامتنى وجود دارد که شما را به منابع دسته بندى شده از روى نوع برنامه کاربردى (یعنى www, WAIS, FTP, gopher) هدایت مى کند با پرش به این سیاهه، برنامه مرورگر، سندى را به میان مى آورد که دروازه اى به سوى برنامه هاى دیگر اینترنت است. از این صفحه وب مى توانید به برنامه ها یا منابع اطلاعاتى متعددى بروید برخى از این خدمات (telnet, gopher, ftp, archie) هستند علاوه بر این، نگارش فوق متنى سیاهه خدمات اینترنت را نیز خواهید یافت که ارتباط شما را به منابع متعددى هدایت مى کند.

• وب جهانى چگونه کار مى کند (نحوه کار وب)
براى این که دریابید وب چگونه کار مى کند ابتدا باید آن را از اینترنت بزرگ متمایز کنید. اینترنت شامل سخت افزار، مانند سیم ها، کابل ها، و همچنین انواع مختلفى از پروتکل ها و نرم افزارهاست. اینترنت به عنوان ساختار پشتیبانى کننده وب، و همچنین Telnet, FTP و Usenet عمل مى کند.

خصوصیت فراپیوند (Hyperlink)، وب را از سایر بخش هاى اینترنت متمایز مى کند. فراپیوندها، که در اسناد HTML قرار دارند، به کاربران امکان مى دهند که به فوریت و به سادگى به متن، گرافیک، و داده هاى دیگر روى وب دسترسى پیدا کنند. کافى است روى یک فراپیوند ضربه اى بزنید، برنامه مرورگر شما اطلاعات مربوط به آن را که در یک خدمت دهنده وب مستقر در یکى از گوشه هاى جهان است بازیابى مى کند. در زیر مراحل سرزدن به یک پایگاه وب شرح داده شده است. ۱- یک URL (نشانى وب) در میدان نشانى برنامه مرورگر خود تایپ مى کنید و کلید Enter در صفحه کلید را مى زنید، برنامه مرورگر به ISP محلى (Local ISP) شما مى رود و از طریق شبکه ارتباطى، یک ارتباط با یک خدمت دهنده Domain Name System) DNS) برقرار مى کند.

۲ – خدمت دهنده DNS نشانى وب را به «نشانى IP» عددى ترجمه مى کند و آن اطلاعات را به برنامه مرورگر تحویل مى دهد. ۳ – برنامه مرورگر «نشانى IP» درست را مى یابد و با خدمات دهنده پایگاه وب آن نشانى ارتباط برقرار مى کند.۴- حال که برنامه مرورگر «نشانى IP» درست را دارد به ISP بازمى گردد و از طریق آن و مسیریاب ها و فراهم کننده هاى دیگر مقصد نهایى را مى یابد. ۵ – وقتى اتصال با خدمت دهنده وب مقصد برقرار شد برنامه مرورگر شما یک فرمان GET براى دریافت اطلاعات موردنظر ارسال مى کند. ۶ – خدمات دهنده وب، اطلاعات درخواستى را پیدا مى کند و به صورت یک صفحه وب با (اطلاعات درخواستى دیگر) به طرف شما مى فرستد.

اگر خدمات دهنده هاى ریشه به نشانى IP پاسخ بدهد، برنامه مرورگر مى تواند آن خدمات دهنده خاص را پیدا کند. اگر یک نشانى IP حاوى بیش از یک نوع خدمات دهنده باشد برنامه مرورگر شما از خدمات دهنده اصلى اینترنت یا شبکه آن شرکت رهنمودهایى براى کامپیوتر میزبان وب مى پرسد که معمولاً کامپیوترى است که نرم افزار خدمات دهنده وب را اجرا مى کند. در اغلب اوقات، برنامه مرورگر شما مجبور است این مسیر پیچیده را براى هر یک از صفحات وب طى کند. اما در شبکه ها، مدیر شبکه مى تواند یک خدمات دهنده شبکه را طورى برپا کند که اگر کسى به صفحه اى سرزد بعدها بتواند آن را از حافظه تحویل بگیرد.

• مسیر خدمات وب
با آن که بسیارى از پایگاه هاى وب براى شما امکان دسترسى به یک خدمات دهنده وب را فراهم مى سازد، ترافیک شدید روى وب مى تواند در مواردى جلوى این امکان را بگیرد. به عنوان مثال خدمات دهنده وبى که یک پایگاه بزرگ و پرطرفدار را پشتیبانى مى کند تحت صدها یا حتى هزاران درخواستى که به یک باره مى رسند به سادگى مى تواند ضربه بخورد. بعضى از مدیران پایگاه براى کاستن از بار اضافى بر روى خدمات دهنده و کنترل جریان ترافیک وب از پراکسى هاى (Proxy) وب و پایگاه هاى آینه اى (Mirrorsite) بهره مى گیرند.

• الف – پراکسى وب
پراکسى را دروازه یا gateway نیز مى نامند. پراکسى ها «پلیس هاى راهنمایى» وب هستند و مى توانند کمى از باریک خدمات دهنده پرکار را بردارند. خدمات دهنده وب اصلى یک شرکت مسیر درخواست ها را به یک خدمات دهنده پراکسى وب HTTP سوق مى دهد، که از آنجا درخواست ها به خدمات دهنده وب واقعى ارسال مى شود.

• ب – پایگاه هاى آینه اى
این روش نیز مى تواند از ترافیک وب بر روى یک خدمات دهنده بکاهد. این نسخه هاى دقیق پایگاه وب اصلى بر روى خدمات دهنده هاى وب دیگر در مکان هاى مختلف قرار دارد. کاربران فقط روى یک فراپیوند بر روى یک صفحه وب تقه مى زنند تا به پایگاه آینه دسترسى پیدا کنند. پایگاه هاى آینه، که براى کاستن از تعداد درخواست هاى برنامه هاى مرورگر که به مسیریاب (Router یا یک وسیله سخت افزارى که یک ساختمان را به اینترنت با شبکه هاى دیگر وصل مى کند) یک شرکت مى رسد طراحى مى شوند مى تواند حتى با پراکسى ها نیز به کار بروند. با این حال، هدایت به یک پایگاه آینه موثرترین روش براى کاستن از ترافیک سنگین وب نیست. در مقابل، بسیارى از پایگاه هاى بزرگ مانند یاهو، اکسایت، و میکروسافت از سیستم هاى تحویل ظرفیت بهره مى گیرند که وقتى کاربران را به پایگاه آینه هدایت مى کنند که پایگاه وب اصلى بسیار مشغول باشد. علت این که گاهى مى بینید که نشانى وبى که در میدان نشانى برنامه مرورگر تایپ کرده اید فرق کرده است همین است. این تغییر نشانى دلالت بر این دارد که شبکه مسیر را به یک پایگاه دیگر هدایت کرده است. این روش را «تعادل سازى بار» (Load Balancing) مى نامند. به عنوان مثال، مدیران پایگاه وب ممکن است کاربران را به طرف چندین خدمات دهنده وب که در نقاط مختلف جهان پراکنده اند هدایت کنند تا از بار ترافیکى روى کل یک شبکه بکاهند.

• پروتکل هاى اصلى
چه پایگاه ها از پراکسى بهره بگیرند چه از پایگاه آینه اى، HTTP، که بالاى IP به اجرا درمى آید، ترافیک ورودى و خروجى خدمات دهنده هاى وب را هدایت مى کند. با این حال، پروتکل هاى دیگرى نیز بر روى وب کار مى کنند تا به کاربران امکان بدهند که از ویدیوى جریانى (Streaming) صدا، و سایر فایل هاى غیر HTTP بر روى وب استفاده کنند. وب روى IP اداره مى شود. IP پروتکلى است که اینترنت را اداره مى کند. با وجود این، وب امروزى شامل ویدیوى جریانى، صدا، و سایر اطلاعات چند رسانه اى نیز هست.

بنابراین، چندرسانه اى و سایر انواع داده ها باید با پروتکل HTTP سازگار باشند. صدا، ویدیو و سایر داده هاى غیر HTTP معمولاً روى خدمات دهنده اى قرار مى گیرند که از فایل صفحه وب جداست، هرچند لازم نیست که حتماً خدمات دهنده وب باشند. براى رسیدن به این فایل هاى چندرسانه اى در شبکه، خدمات دهنده حاوى این داده ها باید بتوانند با یک خدمات دهنده وب صحبت کند. وقتى روى یک رابط HTML به یک ویدیو تقه مى زنید، برنامه مرورگر وب شما با خدمات دهنده حاوى آن ویدیو به جاى HTTP با استفاده از یک پروتکل ویژه چندرسانه اى ارتباط برقرار مى کند. سپس برنامه مرورگر و خدمات دهنده با یکدیگر «همکارى» مى کنند تا ویدیوى جریانى را بفرستند و پخش کنند. پروتکل هاى متعددى با محتویات وب غیرمتنى کار مى کنند تا چندرسانه اى پخش شود. به عنوان مثال، وقتى آخرین نسخه ویندوز یا Internet Explorer را از وب دریافت مى کنید، برنامه مرورگر شما از پروتکل HTTP استفاده نمى کند بلکه داده ها را با FTP انتقال مى دهد. FTP در انتقال فایل بسیار کارآمدتر از HTTP است، چون FTP مخصوصاً براى انتقال داده ها در اینترنت طراحى شده است. هرچند دریافت یک برنامه مرورگر از وب طول مى کشد اما اگر از طریق پروتکل HTTP انجام بگیرد مدت دریافت بسیار طولانى تر مى شود.HTTP این امکان را دارد که با فایل هاى HTP و پروتکل هاى چندرسانه اى کار کند و همچنین از افزودنى هاى (plug-in) مختلفى مانند Macromedia Flash Player و Acrobat Reader Adobe بهره بگیرد. HTTP طورى طراحى شده است که وقتى با انواع مختلفى از داده ها در داخل کد HTTP براى صفحه وب برخورد کند آن فایل را به برنامه دیگرى تحویل مى دهد که مى داند با آن چه کار کند.

بهترین راه براى نحوه کار این پروتکل ها آن است که لایه هایى را روى لایه هاى دیگر تصور کنید. در هر جلسه اینترنت خود ممکن است روى پنج یا حتى شش لایه از پروتکل ها کار کنید. بسیارى از این پروتکل هاى غیر HTTP اصلاً براى استفاده بر روى وب طراحى شده اند. از همین روى، آنها را پروتکل هاى وب مى نامیم، اما آنها در واقع ربطى به HTTP ندارند. آنها از پروتکل هاى مستقل تکامل یافته اند تا چندرسانه اى را براى صفحات وب فراهم کنند.

 

منبع سایت نایت اکسین | NightSkin.net.tc| NightSkin.TK|

برچسب ها آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت رایگان , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت زیبا , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت دیدنی , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت جالب , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت جذاب , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت عالی , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایت زیبا و قشنگ , آموزش گام به گام ساخت و طراحی وبسایتخیلی خیلی قشنگ , آموزش اچ تی ام ال , آموزش جاوا , آموزش ساخت سایت , آموزش ساخت سایت صنعتی , آموزش ساخت وبسایت , آموزش طراحی سایت شخصی , آموزش طراحی وبسایت , آموزش گام به گام ساخت وبسایت , دامنه رایگان , راه اندازی وبسایت رایگان , ساخت قالب وبسایت رایگان , ساخت وبسایت مجانی , طراحی بنر رایگان , طراحی لوگوی رایگان , طراحی وبسایت , طراحی وبسایت رایگان , طراحی چت روم , فروشگاه برای وبسایت رایگان , هاست رایگان , وبسایت رایگان , چت روم رایگان , چت روم رایگان برای وبسایت , چت روم رایگان برای وبلاگ ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انـ اسکین یک سایتی خدماتی برای وبلاگ نویسان می باشد که سعی در ارائه ی خدمات مطلوب به وبلاگ نویسان را دارد, شما می توانید از قالب های انـ اسکین استفاده نمایید و با عضویت در انجمن وبلاگ نویسان از مباحث آن استفاده نموده و درمورد مشکلات خود بحث کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    ایا مطالب سالهای قبل حذف گردد؟
    آدرس جدید

    سلام به همه به زودی ادرس جدید ما

    www.night-skin.ir

    اما اینبار روی هاست و یک وب کاملا مستقل منتظر ما باشید

    آمار سایت
  • کل مطالب : 813
  • کل نظرات : 787
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3433
  • آی پی امروز : 248
  • آی پی دیروز : 236
  • بازدید امروز : 796
  • باردید دیروز : 715
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 3,867
  • بازدید ماه : 7,469
  • بازدید سال : 60,603
  • بازدید کلی : 3,833,291