loading...
انـ اسکین مرجع قالب های رایگان | کدهای زیباسازی وبلاگ | آموزش های سئو و زبان های برنامه نویسی | ابزارهای وبمستر | سیستم های مدیریت محتوا
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 435 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (0)

یکی از مواردی که می تواند نوشته های سایت یا وبلاگ ما را خیلی جالب تر و زنده تر نمایش دهد وجود عکس ها و تصاویری است که البته در انتخاب آن ها نیز از لحاظ قانون کپی رایت باید دقت کافی را داشته باشیم. اما حتماً نیازی نیست که شما برای تک تک نوشته های وبلاگ خود عکس برداری کنید و ممکن است شما چیزی ار عکاسی و ترفندهای آن ندانید. در این نوشته از تورتک با چند سرویس رایگان آشنا می شویم که می توانید از آن ها برای یافتن تصاویر رایگانی که می توانید بدون هیپ محدودیتی از آن ها در نوشته های سایت خود استفاده کنید.

 

چرا نمی توانیم از هر تصویری در اینترنت در نوشته های سایت خود استفاده کنیم ؟

تصاویر نیز مانند دیگر محتوا در صورت که خالق آن ها مایل باشند شامل قانون کپی رایت یا قانون حمایت از حقوق بوجود آورنده می شوند و ما نمی توانیم به سادگی هر تصویری را که در اینترنت یافتیم در نوشته یا صفحات سایت یا وبلاگ خود کپی و نمایش دهیم. در صورتی که به این نکته توجه نداشته باشیم ممکن است مشکلات زیر برای سایت یا وبلاگ ما بوجود بیاید.

  1. ممکن است با شکایت عکاس و یا صاحب امتیاز آن اثر به مسئولین هاست و یا سیستمی که ما از آن برای انتشار سایت یا وبلاگ خود استفاده می کنیم منجر به این شود که آن تصویر بدون اطلاع به ما از سایت ما حذف شود و یا به کل قسمتی از سایت ما از بین برود.
  2. در صورتی که خالق آثار کپی شده متوجه این موضوع در سایت شما شود تنها کافی است با استفاده از یک درخواست از گوگل که چگونگی آن را در آموزش حذف سایت های کپی بردار از سایت ما از موتور جستجوگر گوگل با هم بررسی کردیم صفحه یا صفحاتی از سایت شما را از موتور جستجوگر گوگل به طور کلی حذف کند و این می تواند کاهش بازدید کننده و البته کاهش درآند را برای سایت شما در پی داشته باشد.
  3. این کار در صورتی که صاحب امتیاز اثر اجازه‌ی آن را به ما نداده باشد از لحاظ شرعی و … جایز نیست.
  4. و …

دلایل بالا تنها جزئی از معایب استفاده از تصاویری است که تحت حمایت قانون کپی رایت هستند و به تازگی موتورهای جستجوگر مانند گوگل به صورت خودکار این توانایی را بدست آورده اند که تصاویری را که کپی برداری شده اند از صفحات وب دیگر ارزش کمتری به آن ها در موتور جستجوگر تصویر داده می شود.

 

سایت ها و سرویس های ارائه تصویر رایگان

اما سایت ها و سرویس‌های زیادی این روزها در اینترنت وجود دارند که شما هر هنگام که نیاز به تصویری با موضوع خاصی برای سایت یا وبلاگ خود داشتید می توانید به آن ها مراجعه کنید و از این طریق بتوانید بدون نگرانی از عکس های پیدا شده در مطالب سایت خود استفاده کنید چون این تصویر ها یا به طور کلی به صورت آزاد و رایگان ارائه می شوند و یا بر اساس قانون Creative Commons یا GNU Free Documentation License ارائه می شوند که در این موارد نیز اگر استفاده تجاری از آثار مورد نظر نبرید هیچ مشکلی در استفاده از این تصاویر در پروژه های شما وجود ندارد.

۱. سرویس فلیکر ( Flickr ) : این سرویس که کمپانی یاهو هم اکنون وظیفه نگهداری و توسعه آن را به عهده گرفته است محبوب ترین پایگاه اینترنتی عکاسان در اینترنت است و یکی از مفیدترین منابع برای جستجو تصاویر رایگان به شمار می رود. البته توجه داشته باشید که هر گونه عکسی با هر گونه قانونی در این سرویس یافت می شود و تمامی عکس های آپلود شده در این سرویس رایگان نیستند.

سرویس فلیکر

در صورتی که می خواهید از این سرویس برای پیدا کردن تصویرهای رایگان استفاده کنید تنها کافی است بعد از ورود به صفحه جستجوی پیشرفته این سایت یا همان Advanced Search در پایین صفحه گزینه Only search within Creative Commons-licensed content را تیک دار کنید و سپس شروع به جستجو در تصاویر این سرویس بکنید و همچنین اگر قصد دارید از این تصاویر به صورت تجاری نیز استفاده کنید و از فروش و یا استفاده از آن ها درآمد کسب کنید در آینده باید گزینه Find content to use commercially را نیز تیک دار کنید.

۲. انبار پرونده‌های چندرسانه‌ای عمومی ( Wikimedia Commons ) : واقعاً که اسم منبع برای Wikimedia اسم خوبی است و در آن می توانید هر عکسی را در دسته بندی های مختلف وجود دارد. تقریباً استفاده دوباره از تمامی تصاویر و عکس های گرفته شده در این سرویس رایگان و کاملاً آزاد است ولی در بعضی موارد که ممکن است تصاویر دارای قانون کپی رایت باشند نیز به شما در صفحه همان عکس اطلاع داده می شود.

انبار تصاویر

نسخه فارسی Wikimedia Commons نیز در برگزیدن این سرویس به عنوان یک منبع برای بدست آوردن عکس های مورد نظر اهمیت خاصی دارد.

۳. جستجوی تصویر گوگل : بله ، با استفاده از جستجوگر تصویر گوگل نیز می توانید به جستجو به دنبال تصاویر رایگان بپردازید و از آن ها در سایت یا وبلاگ خود به صورت آزادانه و قانونی استفاده کنید.

جستجوی پیشرفته گوگل

برای این کار کافی است در قسمت جستجوی پیشرفته گوگل و یا همان Google Advanced Search در پایین صفحه از تنظیمات اضافی نمایش داده شده می توانید در قسمت usage rights تعیین کنید که تنها می خواهید تصاویر رایگان و یا حتی تصاویری که می توانید از آن ها استفاده تجاری کنید مانند ساخت قالب و پوسته برای سایت ها ، در نتایج جستجو نمایش داده شود.

۴. سایت stock.xchng : سایت های بسیاری وجود دارند که به دایرکتوری های تصویر و عکس های رایگان تبدیل شده اند اما در میان آن ها سایت stock.xchng از کیفیت خاصی برخوردار است و شما تنها با عضویت در این سایت می توانید از هزاران تصویر آپلود شده توسط کاربران این سایت به صورت کاملاً رایگان در سایت خود استفاده کنید.


تنها کافی است با توجه به موضوعی که در آن زمینه می خواهید عکسی را پیدا کنید در نوار جستجوی این سایت شروع به جستجو بکنید تا صدها تصویر مرتبط با جستجوی شما نمایش داده شود که اکثر تصویرهای موجود ابعاد بزرگ و خوبی دارند که با تغییر اندازه آن ها می توانید به راحتی از این عکس ها در نوشته های سایت خود استفاده کنید.

آیا شما نیز منابعی را می شناسید که بتوان از آن ها برای دریافت تصاویر رایگان و آزاد استفاده کرد ؟ در صورتی که از دیگر سرویس ها برای این کار استفاده می کنید در بخش نظرات همین نوشته آن را با دیگر بازدید کنندگان سایت تورتک به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انـ اسکین یک سایتی خدماتی برای وبلاگ نویسان می باشد که سعی در ارائه ی خدمات مطلوب به وبلاگ نویسان را دارد, شما می توانید از قالب های انـ اسکین استفاده نمایید و با عضویت در انجمن وبلاگ نویسان از مباحث آن استفاده نموده و درمورد مشکلات خود بحث کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    ایا مطالب سالهای قبل حذف گردد؟
    آدرس جدید

    سلام به همه به زودی ادرس جدید ما

    www.night-skin.ir

    اما اینبار روی هاست و یک وب کاملا مستقل منتظر ما باشید

    آمار سایت
  • کل مطالب : 813
  • کل نظرات : 787
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3433
  • آی پی امروز : 256
  • آی پی دیروز : 236
  • بازدید امروز : 892
  • باردید دیروز : 715
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 3,963
  • بازدید ماه : 7,565
  • بازدید سال : 60,699
  • بازدید کلی : 3,833,387